1. Home
  2. Wat we doen
  3. Content

Het kloppende hart van je middelen

We raken en overtuigen met een échte boodschap

Content is niet zomaar inhoud van een website of nieuwsbrief. Met de nieuwste technieken, aansprekende designs én een relevante boodschap ga je je doelgroep écht raken. In een content- en communicatiestrategie zetten we je merk uiteen, halen we de merkwaarden naar boven en schetsen we de unieke merkidentiteit van jouw organisatie. Dit is het uitgangspunt voor de boodschap waarmee je de doelgroep aan je merk gaat binden.

De échte boodschap

Hoe kom je niet alleen geloofwaardig over, maar ben je het ook? Hiervoor moet je merk staan als een huis. Wij bouwen daarom merken altijd op vanuit het merk(waarden)huis. Deze techniek helpt bij het toetsen van elke uiting; klopt deze volgens de merkwaarden en communiceer je dus consistent en betrouwbaar?

Je slaagt pas echt in het raken en verbinden van de doelgroep als je beschikt over een unieke merkidentiteit en deze op de juiste manier overbrengt. Door de merkidentiteit te onderzoeken, goed te weten wie de doelgroep is (én, indien mogelijk, die doelgroep ook te spreken) en een 0-meting van de huidige content te maken, hebben we alle inzichten die ons gaan helpen bij het realiseren van een content(marketing)strategie.

Content en marketing gaan bij ons hand-in-hand

Idealiter gaat de strategie hand-in-hand met de marketingstrategie en worden deze twee geïntegreerd. Met relevante landingspagina’s die gekoppeld zijn aan onlinemarketingcampagnes focussen we op een zo hoog mogelijke conversie en met contentmarketing gaan we de interactie aan met je doelgroep. Hiermee bouwen we een sterk merk of profileren we je organisatie als autoriteit binnen een bepaald vakgebied. Door contentmarketing in te zetten naast je online marketingstrategie vergemakkelijk je de weg naar je commerciële doelstellingen.

Een passende vorm bij elke boodschap

Welke informatie wil je vertellen en hoe bedien je de doelgroep het beste? Onze contentspecialisten denken mee over welke contentvorm het beste bij de boodschap past die je wil vertellen en ze voeren het ook graag voor je uit! Altijd samen met de collega’s die verantwoordelijk zijn voor de realisatie van de website of de uitvoering van de online marketing, zodat uitingen en middelen elkaar altijd versterken.

Schrijven voor de doelgroep én de zoekmachine (SEO) zit in het DNA van onze marketeers. Bij de creatie van content combineren we deze expertises, zodat de content niet alleen zichtbaar is maar ook gevonden wordt. Dat gaat verder dan het gebruik van de juiste zoektermen; ook het bepalen van de juiste vorm speelt een grote rol. Is het je wel eens opgevallen dat Google je verschillende resultaten geeft voor uiteenlopende zoekvragen? Teksten, afbeeldingen, Google Maps-vermeldingen, video's: ‘de juiste content’ heeft een wisselende vorm.

Totale klantervaring

Alle uitingen, zowel online als offline, moeten de doelgroep aanspreken én moeten passen bij de (merk)waarden van de organisatie. Door alle contactmomenten inzichtelijk te maken, de waardering te meten en specifiek te sturen op verbetering werk je toe naar Total Experience; merkbeleving in optima forma, gebaseerd op klant- én werknemerswaardering.

Total Experience Model

We gebruiken daarvoor ons Total Experience Model, dat in 1 oogopslag klantreis, touchpoints en sleutelmomenten toont, aangevuld met (realtime) inzicht in werknemers- en klantwaardering. Het model geeft concrete handvatten voor het verbeteren van de klantreis, met de klantwaardering als belangrijkste indicator.

Meer over ons Total Experience Model

Interesse?

Is jouw organisatie toe aan een (nieuwe) contentmarketingstrategie? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Marjolijn Doorenbosch-Aerts Marketing manager